statcounter

Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

Πέρα από την ψευδαίσθηση

"Για να γνωρίσει κανείς το μέλλον, είναι ανάγκη πρώτα να γνωρίσει το παρόν σε όλες του τις λεπτομέρειες, καθώς και το παρελθόν. Το σήμερα είναι αυτό που είναι, γιατί το χτες ήταν αυτό που ήταν. Και εάν το σήμερα είναι σαν το χτες, τότε το αύριο θα είναι σαν το σήμερα. Και εάν θέλεις το αύριο να είναι διαφορετικό, πρέπει να κάνεις το σήμερα διαφορετικό".

Για να είναι διαφορετικό όμως το σήμερα, πρέπει η αντίληψη να αλλάξει και να αρχίσει η μελέτη του εαυτού. Και η αντίληψη για να αλλάξει χρειάζεται την αυτο-παρατήρηση. "Ποιος είμαι εάν τρώω ό,τι τρώω, ποιος είμαι εάν ψωνίζω από εκεί που ψωνίζω, ποιος είμαι εάν κινούμαι όπως κινούμαι".

Στα μαθηματικά που γνώρισα, το μεγαλύτερο πρόβλημα δεν το αντιμετώπισα στη θεωρία των παιγνίων, ούτε καν στην υψηλή ανάλυση του Πολυτεχνείου, ή στις πιθανότητες των συμβάντων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα το έζησα όταν προσπάθησα να απαντήσω στο ερώτημα: "ποιος είναι ο μηχανισμός πίσω από τον οποίο η χαμηλή μου αντίληψη, δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι γνωρίζω κάτι, αλλά και τη βεβαιότητά μου ως προς τη γνώση αυτή".

Μάθε να μην κυνηγάς το προφανές, το φθηνό, το βολικό και το σύνηθες. Μάθε να ονειρεύεσαι ένα τέλος διαφορετικό από το συνηθισμένο. Έξω από το Μάτριξ και τον έλεγχο που ασκεί στις επιλογές σου. Άλλαξε το παρόν τρώγοντας χρώματα, τρώγοντας πραγματικές εικόνες και όχι αυτές της τηλεόρασης. Τρώγοντας σιωπές, που, αν μη τι άλλο, πάντα προσέφεραν περισσότερα από όσα ζητούσαν. 
Φωτογραφία του χρήστη Υγειογνωσία.